CASE: D&B Eventmarketing

Beleef het merk op elke (detail)pagina

D&B Eventmarketing  is een eventpartner die waardevolle events creëert voor klanten in ondernemend Nederland. Als strategisch partner helpt D&B Eventmarketing organisaties hun ambities en doelstellingen te realiseren. 

Nieuwe richting, nieuwe website

D&B Eventmarketing is in 2015 een nieuwe richting ingegaan en daarbij is een nieuwe website noodzakelijk. Een website die past bij deze nieuwe richting. De oude website mist de snelheid, scherpte, fun, manier van werken die altijd up-to-date is en de eigen kijk op de wereld die D&B kenmerkt.   

Nieuwe richting, nieuwe website  - CASE: D&B Eventmarketing

HVMP baseert zich graag op feiten

Daarom bekijken we altijd eerst de statistieken van de oude website. Subjectieve meningen over look-and-feel of techniek laten we buiten beschouwing, maar we leggen graag de focus op beschikbare data. 

Opmerkelijke Estadísticas: 
- Meer dan 30% van de websitebezoeken is via mobiel & tablet
- Iets meer dan 50% komt binnen via de homepage
- Bezoekduur vanuit social media kanalen is te laag

HVMP baseert zich graag op feiten - CASE: D&B Eventmarketing

Zorg dat iedere pagina een homepage is

Onderzoek wijst uit dat 50% van de bezoekers binnenkomt op de homepage. Dat maakt de andere pagina’s net zo importante. Wij ontwikkelden ook de website van D&B op basis van het onepage design op de HVMP manier. Hierdoor halen we het beste uit de gebruikservaring. 

Zorg dat iedere pagina een homepage is - CASE: D&B Eventmarketing

Specifieke call-to-action

Vindbaarheid, usability en conversie zijn dé bouwstenen van HVMP. Voor wat betreft de conversie hebben we vooral gestuurd door de ‘Ja ik wil’ button bovenaan de website te plaatsen, je bent 1 klik op de button verwijderd van een afspraak met D&B. Ook het downloaden van het Little Pink Book  is bedoeld om de anonieme bezoeker te laten converteren.  

Specifieke call-to-action - CASE: D&B Eventmarketing

Creëer beleving door toepassen van video & beeld

Als er één bedrijf is dat zijn product visueel muy bueno kan presenteren dan is het wel D&B Eventmarketing. Op de homepage integreerden we video en prikkelen we de bezoeker. Je beleeft het merk binnen 1 seconde. 

 

 

 

Bepaal de navigatie van je bezoeker

De welbekende 3 horizontale streepjes, ooit geïntroduceerd door Facebook, zijn tegenwoordig het symbool voor een menu. Wij hebben in het interactiedesign bepaald dat het menu pas opent na een klik op het "hamburger" icoon. Daarna opent direct een uitklappend groot sidebar menu. De drie call-to-actions op de homepage sturen de persona’s directo naar waar we ze willen hebben, de belangrijkste delen van de website. 

De customer journey als uitgangspunt

Tijdens een brainstorm met de creativos van D&B Eventmarketing hebben we de persona’s en bijbehorende customer journey bepaald. De website is daardoor gericht op CEO’s en Event Managers die hun eigen route kunnen bepalen. Vervolgens is op basis hiervan de opbouw, inhoud en navigatie bepaald. 

De customer journey als uitgangspunt  - CASE: D&B Eventmarketing

Wil jij ook dé ultieme klantervaring online?

Neem contact op met de vrienden van Ernesto!

Contact Klantreis maken

HVMP Internet Marketing

Vlasmarkt 1a,
3011 PW Rotterdam
|
088 99 87 400 |
info@hvmp.nl |
Algemene voorwaarden