CASE: EAT ME

Customer journey mapping zorgt voor scherpe keuzes

Nature’s Pride is een innovatief bedrijf dat gespecialiseerd is in het importeren, exporteren, rijpen, verpakken en distribueren van exotische groenten en fruit. Nature’s Pride is het merk achter EAT ME. EAT ME is uitgegroeid tot een kwaliteitslabel voor de meest smaakvolle, eetrijpe en verrassende producten. Het EAT ME label is al jaren in supermarkten, versmarkten en bij de AGF speciaalzaken te vinden en heeft nu de stap gezet om zich online te positioneren.

De reis van je klant als basis van de website

De perfecte website begint bij het nadenken over je klant. “hoe komen de persona’s op eatme.nl” en “wat moeten ze daar doen?” Meten = weten! Dus kijken we altijd eerst naar de cijfers van de (oude) website. 

Het interactieve ontwerp en de vormgeving zijn gebaseerd op deze antwoorden. De persona’s en de customer journey zijn 100% bepalend geweest voor de bouw van de website. Handig, want hierdoor bepalen wij nu wat voor weg de websitebezoeker aflegt op eatme.nl. En dat levert iets héél belangrijks op: namelijk, conversión

Twee strategiesessies verder en de persona’s en customer journey waren bepaald! 

De reis van je klant als basis van de website - CASE: EAT ME

Iedere maand een stap dichter bij een grotere EAT ME community

Voor EAT ME staat de branding naar de consumentenmarkt centraal; de foodblogger en de AGF specialist (aardappelen, groente, fruit), maar vooral de recepten moeten dit merk online versterken. Deze maandelijks vernieuwende content zorgt voor extra tráfico van eatme.nl.

Hierbij helpen ook de muuuuucho recepten die op de website staan. Om zeker te weten dat er
s’ avonds een heerlijk gerecht op tafel staat, hoef je alleen maar een kijkje te nemen op eatme.nl. Makkelijker kan niet toch?

Voor ons alleen maar een kwestie van meedenken met de persona’s, maar voor de persona’s de stap naar klantenthousiasme! 

 Iedere maand een stap dichter bij een grotere EAT ME community  - CASE: EAT ME

Beelden om op te vreten, letterlijk

Omdat beeld soms meer zegt dan duizend woorden, zie je over de hele website foto’s van verse producten. Niet zomaar wat foto’s… Foto’s waardoor het water je in de mond loopt! Kijk op eatme.nl en je bent al onderweg naar de ‘groentenjuwelier’ bij jou in de buurt. Van websitebezoeker naar klant! ¡Nos Gusta!   

“Wij zijn niet alleen je sparringpartner voor je website maar denken ook mee over je merk. Zelfs de nieuwste Westlandse veiligheidsmode houdt ons niet tegen. “

Beelden om op te vreten, letterlijk  - CASE: EAT ME

Auch auf Deutsch

Ja, Sie haben richtig gelesen! De producten, uitleg en tips zijn uitgebreid uitgewerkt in het Duits. En ja, ook in het Engels. Zo mist EAT ME geen potentiële klanten door taalbarrières. ¡Ay, caramba! De content van eatme.nl is op deze manier wereldwijd te lezen, net als de herkomst van de producten zelf, perfecto.   

 Auch auf Deutsch  - CASE: EAT ME

Landingspagina’s krijgen nog meer ¡atención!

Onze SEO-specialist heeft hard gewerkt om de belangrijkste zoekwoorden te koppelen aan landingspagina’s van eatme.nl. Hierdoor komt eatme.nl bij verschillende zoekwoorden hoog in de ranking van Google én is de websitebezoeker meteen bij de información die hij zoekt. Met als bonus: veel online aandacht voor EAT ME!

Landingspagina’s krijgen nog meer ¡atención!   - CASE: EAT ME

Scrollen op eatme.nl is fantástico!

We hebben bewust gekozen voor veel informatie op één pagina. Zodat met name de iPad gebruiker veel kan scrollen en minder hoeft te klikken. Bovendien is het een stuk makkelijker, want alle informatie die bij elkaar hoort, staat nu bij elkaar. Scrollen is het enige wat je hoeft te doen om langs alle nuttige informatie van de recepten te komen: ingrediënten, bereidingswijze, herkomstgebied en een filmpje over het schillen/snijden van specifiek fruit. Zo mis je niets! 

Wat is er leuker dan een persoonlijke pagina?

Juist ja, een persoonlijke pagina waar je als bezoeker onder andere favoriete recepten en producten op kunt slaan en kunt delen met je netwerk. En waar je recepten kunt voorzien van een rating! De bezoekers van eatme.nl hebben de mogelijkheid een eigen account aan te maken. Hierdoor wordt naar de website van EAT ME gaan nóg meer een gezonde fiesta

Wij houden niet van stil staan… de accountfunctie is dan nog volop in ontwikkeling en zal binnenkort veel meer mogelijkheden krijgen, Olé olé!  

Wat is er leuker dan een persoonlijke pagina? - CASE: EAT ME

Optimalisatie stopt nooit

Tenminste… optimalisatie bij ons stopt nooit. Om er zeker van te zijn dat we perfecto hebben ingespeeld op de customer journey van de persona’s van EAT ME, monitoren we de website grondig. Door middel van heatmapping en visitor recording zien wij precies wat de websitebezoekers op eatme.nl doen en op basis van deze informatie kunnen we de customer journey verder optimaliseren. Ohja, vergeet de Analytics en webmastertools natuurlijk niet. We love optimaliseren!  

Optimalisatie stopt nooit  - CASE: EAT ME

Eatme.nl eindigt tweede bij de Website van het Jaar verkiezing

De Website van het Jaar verkiezing is de grootste online publieksprijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste en populairste websites van Nederland. Het Nederlandse publiek beoordeelt in 24 categorieën zijn favoriet op inhoud, navigatie, design en aanbevelingsintentie. 

EATME.nl is tweede geworden in de categorie consumentengoederen. Samen met Heineken, Calvé, Mentos, Red Bull en nog 7 anderen heeft EAT ME gestreden om deze prestigieuze titel. Lees hier meer over de uitslag van de spannende uitreiking. 

Het verhaal achter de nominatie vind je hier

Eatme.nl eindigt tweede bij de Website van het Jaar verkiezing - CASE: EAT ME

Wil jij ook dé ultieme klantervaring online?

Neem contact op met de vrienden van Ernesto!

Contact Klantreis maken

HVMP Internet Marketing

Vlasmarkt 1a,
3011 PW Rotterdam
|
088 99 87 400 |
info@hvmp.nl |
Algemene voorwaarden