Mobiel groeit; is desktop het ondergeschoven kindje?

#Usability

micro-moments.jpg

De bizarre groei van het gebruik van mobiel internet is niemand ontgaan. Google heeft niet voor nada websites verplicht om mobielvriendelijk te worden. Uitdrukkingen als ‘mobile first’ en ‘everything mobile’ zijn zelfs tot leven geroepen. Worden deze termen te serieus genomen? Of heeft mobiel gewoon echt de voorkeur gekregen ten opzichte van de desktop? 

Is mobiel meer importante?

Zonder responsieve website tel je als bedrijf niet eens meer mee. Maar om nou te zeggen dat mobiel internet het gebruik van internet op de desktop totaal heeft overtroffen… No no no! Hoe hard mobiel ook groeit, het neemt niet de plaats van de desktop in. Sterker nog… het desktop gebruik is de laatste jaren ook gegroeid.

Richt je op multi-device!

Gebruik van mobiel internet is een aanvulling, geen vervanging. Je (potentiële) klanten gebruiken mobiel en desktop door elkaar heen. Soms zelfs tegelijkertijd. De desktop is overheersend bij uitgebreidere zoekopdrachten, terwijl mobiel weer vaker wordt gebruikt als mensen snel iets willen weten. ¡Ay caramba! Natuurlijk ook bij micro-moments. Maar zelfs dit zegt niet veel, uitgebreide zoekopdrachten worden ook via de mobiel opgezocht én andersom. Moraal van het verhaal: jouw website moet bovenaan komen in de zoekmachine op beide devices. Leg je focus op mobiel én desktop! 

HVMP Internet Marketing

Met onze technische, strategische en creatieve kennis verbetert HVMP de online resultaten van commerciële organisaties. Samen bepalen we de customer journey en ontwerpen we vanuit dit strategisch kader een interactief design. Voor ons zijn Vindbaarheid, Usability en Conversie de belangrijkste pijlers bij het ontwikkelen van websites.

Lees meer over hvmp

Wil jij ook dé ultieme klantervaring online?

Neem contact op met de vrienden van Ernesto!

Contact Klantreis maken

HVMP Internet Marketing

Vlasmarkt 1a,
3011 PW Rotterdam
|
088 99 87 400 |
info@hvmp.nl |
Algemene voorwaarden