Stel een customer journey map op

#Klantervaring

nws-customerjourney.jpg

Bij een B2B aankoop gebruiken klanten verschillende kanalen door elkaar heen. Het is belangrijk hier aandacht aan te schenken want voor een positieve klantenervaring moeten deze kanalen goed op elkaar afgestemd zijn. 65% van de klanten raakt namelijk gefrustreerd door inconsequente ervaringen. Tegenwoordig vindt de customer journey voor een groot deel online plaats en wij helpen je graag deze klantreis te optimaliseren. 

Optimale klantbeleving realiseren

De customer journey is een weergave van de reis die de klant aflegt van bewustwording tot en met gebruik van een product of dienst. Een customer journey map geeft inzicht in deze reis. In een customer journey map komen alle contactmomenten die je klanten met je bedrijf hebben aan bod. De customer journey mapping is een klantgerichte techniek voor het optimaliseren van klantprocessen en maakt zichtbaar waar er verbeteringen mogelijk zijn. Het doel: een optimale klantbeleving realiseren door alle kanalen op elkaar af te stemmen.

Customer journey map maken

We hebben het wel eens eerder over persona's gehad. Een persona is een archetype waarbij het gedrag centraal staat. Als dit gedrag in kaart is gebracht kan er ingespeeld worden op de behoeften van de klant. Ook kan een persona als voorbeeld gebruikt worden om een customer journey map te maken. Een aantal stappen die je moet doorlopen:

  • Bepaal in welke fase de persona zich bevindt. 
  • Bepaal de touchpoints (dit zijn de contactmomenten van de organisatie met de klant) en de activiteiten die er in de verschillende touchpoints ondernomen worden door de (potentiële) klant. 
  • Denk na over de behoefte van je persona’s en welke informatie zij op welk moment via welk kanaal willen ontvangen. Vergeet de micro-moments niet! 

Gefrustreerde klanten… dat overkomt jou toch niet? HVMP helpt je graag met het optimaliseren van de juiste contactmomenten via je website, e-mail en mobiel.

Om onze amigos op de hoogte te houden van de hot & spicy ontwikkelingen in de wereld van internet marketing, delen we graag onze kennis met jou! Volg ons nu op Medio social en loop altijd een stapje voor op je concurrent. 

 

HVMP Internet Marketing

Met onze technische, strategische en creatieve kennis verbetert HVMP de online resultaten van commerciële organisaties. Samen bepalen we de customer journey en ontwerpen we vanuit dit strategisch kader een interactief design. Voor ons zijn Vindbaarheid, Usability en Conversie de belangrijkste pijlers bij het ontwikkelen van websites.

Lees meer over hvmp

Wil jij ook dé ultieme klantervaring online?

Neem contact op met de vrienden van Ernesto!

Contact Klantreis maken

HVMP Internet Marketing

Vlasmarkt 1a,
3011 PW Rotterdam
|
088 99 87 400 |
info@hvmp.nl |
Algemene voorwaarden