Inspelen op micro-moments, bijzaak of noodzaak?

#Klantervaring

nws-micromoments.jpg

Google is onlangs met een nieuwe term gekomen; micro-moments. Deze micro-moments kunnen omschreven worden als I-want-to-know moments, I want-to-go moments, I want-to-do moments, and I want-to-buy moments.

Een micro-moment begint altijd met een vraag die zich in het hoofd van de consument afspeelt. Dankzij het gebruik van de smartphone kan het antwoord op deze vraag meteen opgezocht worden. Zo kunnen consumenten wanneer zij daar behoefte aan hebben iets opzoeken, iets leren, iets ontdekken, iets bekijken of iets kopen. Tijdens deze momenten wordt de voorkeur, voor een merk, van de consument gevormd. Het is daarom van belang dat je de consument tegemoetkomt en de juiste informatie op het juiste moment aanbiedt. Hoe sneller en completer de consument een antwoord van je krijgt op de vragen die zij stellen, hoe beter. Het merk die tijdens het micro-moment de consument het snelst tevreden kan stellen, heeft meteen een streepje voor.   

Bedrijven kunnen er dus niet meer omheen… inspelen op micro-moments is noodzaak. 

Jij wil toch ook dat streepje voor? Lees in de blog van volgende week hoe je dat doet! 

 

HVMP Internet Marketing

Met onze technische, strategische en creatieve kennis verbetert HVMP de online resultaten van commerciële organisaties. Samen bepalen we de customer journey en ontwerpen we vanuit dit strategisch kader een interactief design. Voor ons zijn Vindbaarheid, Usability en Conversie de belangrijkste pijlers bij het ontwikkelen van websites.

Lees meer over hvmp

Wil jij ook dé ultieme klantervaring online?

Neem contact op met de vrienden van Ernesto!

Contact Klantreis maken

HVMP Internet Marketing

Vlasmarkt 1a,
3011 PW Rotterdam
|
088 99 87 400 |
info@hvmp.nl |
Algemene voorwaarden