Tips voor het inspelen op micro-moments

#Klantervaring

nws-micromoments_tips.jpg

Dat je als bedrijf niet meer onder het inspelen op micro-moments uitkomt, is duidelijk. De meest succesvolle merken zijn de merken die een strategie hebben bedacht om de consument te begrijpen en te ontmoeten tijdens zijn of haar zoektocht. Maar wat kan je als bedrijf nou precies doen om hierop in te spelen?

Kom je (potentiële) klant tegemoet

De merken die het beste op de micro-moments inspelen winnen het van de concurrentie. Deze bedrijven zijn het meest succesvol. Als bedrijf is het belangrijk om de micro-moments te gaan begrijpen. Dit is het makkelijkst als je in gesprek gaat met de consument en de customer journey opnieuw leert kennen. En deze keer inclusief micro-moments.

Onderzoek alle fasen van je consument tijdens de customer journey en identificeer de belangrijke micro-moments. Welke vragen stellen consumenten zichzelf voordat zij daadwerkelijk een product kopen. Breng in kaart wanneer de consument geïnspireerd en geïnformeerd wil worden. 

Begrijp de behoeften van je klant tijdens een micro-moment

Nu je weet wanneer de klant op zoek is naar inspiratie en informatie, is het mogelijk om je te verplaatsen in de klant. Stel jezelf de vraag: ‘’Hoe zou dit makkelijker en sneller kunnen?’’ ‘’Welke inhoud of kenmerken zijn het meest nuttig op dit moment?’’ Koppel hier meteen de bijbehorende actie aan: wil de consument iets opzoeken, iets leren, iets ontdekken, iets bekijken of iets kopen? Gebruik hierbij ook eerdere ervaringen om de juiste content te leveren.

Kwaliteit als uitgangspunt

De consument wil tijdens een micro-moment zo snel mogelijk goede informatie ontvangen. Het geduld van de consument is daardoor laag en de verwachtingen hoog. Dit maakt de kwaliteit, relevantie en gebruikersvriendelijkheid van de opgezochte informatie belangrijker dan ooit. Zorg voor een geoptimaliseerde website, zowel voor pc als voor mobiel. Hierdoor heeft de consument meteen antwoord op zijn/haar vraag en heb je de kans dat jouw bedrijf bovenaan in de zoekmachine komt. Twee vliegen in één klap!

Het toepassen van deze tips kost even tijd. Maar het is het allemaal waard! Want zeg zou zelf… Hoe fantástico zou het zijn als je door het inspelen op micro-moments nieuwe klanten binnenhaalt?!

HVMP Internet Marketing

Met onze technische, strategische en creatieve kennis verbetert HVMP de online resultaten van commerciële organisaties. Samen bepalen we de customer journey en ontwerpen we vanuit dit strategisch kader een interactief design. Voor ons zijn Vindbaarheid, Usability en Conversie de belangrijkste pijlers bij het ontwikkelen van websites.

Lees meer over hvmp

Wil jij ook dé ultieme klantervaring online?

Neem contact op met de vrienden van Ernesto!

Contact Klantreis maken

HVMP Internet Marketing

Vlasmarkt 1a,
3011 PW Rotterdam
|
088 99 87 400 |
info@hvmp.nl |
Algemene voorwaarden