5 content marketing trends om op te vallen tijdens de “content shock”

#Marketing

video-content.jpg

Je krijgt als bedrijf maar een paar seconden de tijd om een bezoeker te overtuigen van je diensten/producten. Het allerbelangrijkste van elke website is de inhoud (content). Hier komen de bezoekers voor naar je website.

Consumenten worden overspoeld met información, ook waar niet om gevraagd wordt. Het is daarom lastig op te vallen. De volgende trends (gericht op 2017) kunnen hiervoor uitkomst bieden.

Kleiner publiek, groter bereik

Schrijf in plaats van oppervlakkige artikelen gericht op een brede doelgroep, gespecialiseerde artikelen gericht op een specifieke doelgroep. Doordat je nu een kleiner publiek écht aanspreekt, wordt jouw content sneller bekeken door potentiële klanten.

Beelden zeggen meer dan duizend woorden

Daarom spreken video’s vaak beter aan dan blogs. Video biedt waarde aan je doelgroep. Daarom gaat de video consumptie nóg meer stijgen volgend jaar. Dus… filmen maar amigo! Kleine tip: maak je video niet langer dan dos minutos, om afhaken te voorkomen.

Social media alert

Tegenwoordig is het mogelijk om ook langere content op LinkedIn en Facebook te plaatsen. Maak hier gebruik van! Hierdoor bereik je nog meer mensen met je content. Tegelijk is het ook een mooie mogelijkheid om bezoekers naar je website te sturen. De kans op conversie stijgt hierdoor ook meteen. ¡Viva conversion!

Sky high kwaliteit

Focus je op het publiceren van content van hoge kwaliteit. Kwaliteit boven kwantiteit. Het creëren van sterke contenido kost tijd, moeite en geld. Maar daar tegenover staat dat deze content véél beter presteert. In 2017 zal de volgende regel ook nog meer gelden: hoge kwaliteit is noodzakelijk om vindbaar te zijn in de zoekmachines.

Visuele content stijgt

Je potentiële klanten hebben weinig tijd én krijgen een overload aan content over zich heen. Gebruik daarom meer visuele content in alle fases van de customer journey. Het helpt om aandacht te trekken en veel te vertellen in een korte tijd.

Door middel van goede content marketing heb je de kans om je te onderscheiden van je concurrenten. Hoe sneller je dit doet, hoe beter. Er wordt verwacht dat we in de loop van 2017 met z’n alle zoveel content gaan produceren, dat er een “content shock” ontstaat. Ga jij de trends volgen om, ondanks deze “shock”, op te vallen?

HVMP Internet Marketing

Met onze technische, strategische en creatieve kennis verbetert HVMP de online resultaten van commerciële organisaties. Samen bepalen we de customer journey en ontwerpen we vanuit dit strategisch kader een interactief design. Voor ons zijn Vindbaarheid, Usability en Conversie de belangrijkste pijlers bij het ontwikkelen van websites.

Lees meer over hvmp

Wil jij ook dé ultieme klantervaring online?

Neem contact op met de vrienden van Ernesto!

Contact Klantreis maken

HVMP Internet Marketing

Vlasmarkt 1a,
3011 PW Rotterdam
|
088 99 87 400 |
info@hvmp.nl |
Algemene voorwaarden