Heb jij het lef om keuzes te maken?

#Klantervaring

bread-food-restaurant-people.jpg

Online je bezoeker overtuigen is nog vaak erg lastig voor organisaties. Te vaak maakt men de fout door teveel (in hun ogen) relevante informatie binnen het bovenste gedeelte van de site te plaatsen. Alle informatie waarvan zij denken dat de websitebezoeker nodig heeft, wordt bij het openen van de website via alle kanten op je afgevuurd. Dit heeft een negatief effect op de websitebezoeker die waarschijnlijk binnen no time je website weer zal verlaten. Tranquilamente! hier is een oplossing voor.

Als een websitebezoeker té veel indrukken opdoet op je website, raakt hij in de war. Dit noemen we cognitieve overbelasting. Bij cognitieve overbelasting moeten de hersenen meer verwerken dan dat ze aankunnen. Dit heeft verschillende negatieve effecten tot gevolg: frustratie, besluiteloosheid en een grote kans op het verlaten van je website. Om dit te voorkomen moet je (veel) minder tekst, afbeeldingen en buttons plaatsen.

Je kunt het zo zien; je wilt naar een restaurant… heb je dan liever een menukaart met 40 gerechten waarbij het waarschijnlijk onmogelijk is dat de kok álle gerechten perfect beheerst en de helft rechtstreeks uit de diepvries komt. Of een menukaart met 6 gerechten waarvan je weet dat alles is bereid met verse ingrediënten. Si si, kwaliteit boven kwantiteit toch? De Chef heeft dus al voor jou gekozen. Welk restaurant ga jij liever heen?

Kruip in de huid van je persona
De kunst is keuzes maken en je bezoeker aan de hand nemen om de keuze duidelijk te maken. Richt je je website op elke (potentiële) klant geeft misschien een veilig gevoel, “zo loop je niemand mis”. Maar het gevolg hiervan is dat je niemand écht bereikt. Durf je website te richten op jouw droomklant(en), jouw persona’s. Wie zijn deze klanten en wat is hun motivatie om op zoek te gaan naar een oplossing?  

Kies de klantreis
Als je een keuze hebt durven maken op welke persona’s je de focus legt mag je nóg meer keuzes gaan maken… Welke informatie zouden jouw persona’s willen zien op je website? En in welke volgorde? Hebben zij bijvoorbeeld meer interesse in de achtergrond van jouw bedrijf of willen zij liever informatie over eerdere projecten? 

Goede navigatie en een goed uitgedachte klantreis stoort de route van jouw persona niet. Hij navigeert door je website heen en zonder dat die het merkt drukt die op een conversie-knop. Er zijn een aantal beslissingen die ervoor zorgen dat je website deze soepele flow krijgt: een juist design met de juiste content op de juiste plek.

Een foutje kan fataal zijn dus begin per directo met je website analyseren. Wij kunnen je helpen muy scherpe keuzes te maken. Bel (088 9987400) of mail (info@hvmp.nl)  

Heb je dan liever een menukaart met 40 gerechten waarbij het waarschijnlijk onmogelijk is dat de kok álle gerechten perfect beheerst en de helft rechtstreeks uit de diepvries komt. Of een menukaart met 6 gerechten waarvan je weet dat alles is bereid met verse ingrediënten?

HVMP Internet Marketing

Met onze technische, strategische en creatieve kennis verbetert HVMP de online resultaten van commerciële organisaties. Samen bepalen we de customer journey en ontwerpen we vanuit dit strategisch kader een interactief design. Voor ons zijn Vindbaarheid, Usability en Conversie de belangrijkste pijlers bij het ontwikkelen van websites.

Lees meer over hvmp

Wil jij ook dé ultieme klantervaring online?

Neem contact op met de vrienden van Ernesto!

Contact Klantreis maken

HVMP Internet Marketing

Vlasmarkt 1a,
3011 PW Rotterdam
|
088 99 87 400 |
info@hvmp.nl |
Algemene voorwaarden