EAT ME versterkt positie consumentenmarkt door online positionering

#ErnestoSays

eat-me-persbericht.jpg

Rotterdam, 15 maart 2016 - Het fors groeiende groenten en fruit label EAT ME van Nature’s Pride lanceert een nieuwe website. Ter versterking van het merk EAT ME op de consumentenmarkt is op dit online platform uitgebreide informatie over de exotische groenten en fruit van EAT ME te vinden, inclusief honderden recepten. De online positionering is mede bepaald door HVMP, een Rotterdams internetbureau dat meer doet dan alleen leuke websites bouwen. 

Het EAT ME label is al jaren in supermarkten, versmarkten en bij de AGF speciaalzaken te vinden en heeft nu de stap genomen om het merk online te positioneren. Recepten en uitgebreide productinformatie worden aangevuld met informatie over de herkomst, telers en verkooppunten. 

De website als middelpunt

Nature's Pride is gespecialiseerd in het importeren, rijpen, verpakken en distribueren van exotische groenten en fruit. Het online positioneren van het merk EAT ME was een volgende stap in de groeistrategie van het Westlandse bedrijf. De avocado kennen we natuurlijk allemaal. Op het gebied van avocado’s zijn ze de grootse ter wereld en worden er meer dan 3 miljoen per week gerijpt en verspreid. Met ruim 500 andere exoten werd het dus hoog tijd om, door middel van een eigen BtoC website, de consument te laten zien wat ze nog meer in huis hebben. Dit is ook positief voor de online positionering van Nature’s Pride. De BtoB website van Nature’s Pride is hierdoor beter in staat zich te focussen op de zakelijke markt.  

Exotische community

Veel mensen zijn tegenwoordig bezig met een gezonde levensstijl en worden zich steeds bewuster van wat zij eten. EAT ME speelt in op deze groeiende interesse in gezonde voeding door middel van een ‘foodblog’. Er worden verschillende foodbloggers en groente- en fruit specialisten uitgelicht, die de websitebezoekers informeren en inspireren. Michiel Droog, directeur HVMP: “Alle keuzes zijn vanuit het oogpunt van de consument gemaakt. Het bepalen van de persona’s en customer journey in samenwerking met de directie en het marketingteam van Nature’s Pride heeft ons flink geholpen bij de keuze van het ontwerp en de interacties. Ook de content strategie is toen bepaald en in drie talen uitgevoerd. Een KPI (Key Performance Indicator) van dit project is de EAT ME Community. De uitdaging voor de komende maanden ligt dan ook de grote schare fans van het merk online volgen en nog verder uitbouwen.”

Resultaat dat telt

De medewerkers van Nature’s Pride zijn zowel tevreden over de samenwerking met HVMP als over de nieuwe website voor het merk EAT ME. Janita van der Ende, marketing medewerkster van Nature’s Pride: ”De nieuwe website biedt ons veel meer mogelijkheden. Zowel op het gebied van SEO als op het gebied van positionering. Doordat EAT ME en Nature’s Pride nu beide een eigen website hebben, zijn we in staat gerichter te communiceren naar de verschillende doelgroepen. We kunnen ons nu volledig op de consumentenmarkt richten met EAT ME en hierdoor specifieke content plaatsen. Dit maakt ons merk sterker en EAT ME wordt hierdoor beter geprofileerd.” 

HVMP Internet Marketing

Met onze technische, strategische en creatieve kennis verbetert HVMP de online resultaten van commerciële organisaties. Samen bepalen we de customer journey en ontwerpen we vanuit dit strategisch kader een interactief design. Voor ons zijn Vindbaarheid, Usability en Conversie de belangrijkste pijlers bij het ontwikkelen van websites.

Lees meer over hvmp

Wil jij ook dé ultieme klantervaring online?

Neem contact op met de vrienden van Ernesto!

Contact Klantreis maken

HVMP Internet Marketing

Vlasmarkt 1a,
3011 PW Rotterdam
|
088 99 87 400 |
info@hvmp.nl |
Algemene voorwaarden